تولید محتوای با کیفیت, ۵ پیشنهاد برای تولید محتوای با کیفیت

تولید محتوای با کیفیت چیست و چرا اصلا اهمیت دارد؟

بیایید با یکدیگر صادق باشیم! اینکه شما در تخحصص خود خیلی حرفه‌ای هستید و حرفه‌ای عمل می‌کنید دلیل بر این نیست که حتما یک نویسنده خوب در این زمینه خواهید بود.

تخصص در زمینه کاری یک بحث است و تولید محتوا و نوشتن در آن زمینه یک بحث دیگر. بسیاری از انسان‌های پر از دانش و اطلاعات، قلم خوبی ندارند. و چقدر زیاد هستند کسانی که حتی دانش خاصی در مورد آن زمینه ندارند ولی انقدر قلمشان خوب است و خوب می‌نویسند که شما فکر می‌کنید کسی که آن مقاله را نوشته از زمینی‌ها نیست!

اما نگران نباشید، اگر شما هم به دنبال تولید محتوا هستید، و می‌خواهید سبک نوشتن و تولید محتوای خود را ارتقاء داده و مقالات بهتری بنویسید، ما ۵ پیشنهاد و راهکار برای شما داریم.

قبل از شروع به بحث در مورد این ۵ راهکار، باید بدانید که نوشتن هم دقیقا مثل ورزش کردن است. هرچقدر بیشتر بنویسید، انگار بیشتر از عضلات خود کار کشیده‌اید. با نوشتن مداوم و زیاد شما هم یک متخصص تولید محتوا خواهید شد.

به دنبال تولید محتوای با کیفیت برای وبسایت یا اینستاگرام خود هستید؟ لایوتایپ محتوایی با کیفیت، سئو شده و هدفمند برای شما تولید خواهد کرد. با ما تماس بگیرید.
مشاوره رایگان همین الان تماس بگیرید

البته نوشتن خالی کافی نیست. شما باید از خوانندگان محتوایی که تولید کرده‌اید درخواست کنید تا بازخورد خودشان را در مورد آن محتوا به شما ارائه کنند. بدون خواندن نقدها و بازخوردها، عملا شما دارید حرکت‌های ورزشی را اشتباه می‌زنید و عضلاتتان رشد نخواهد کرد!

پس بیایید باهم ۵ راهکار و پیشنهاد برای تولید محتوای با کیفیت از دیدگاه لایوتایپ را مرور کنیم.

تکرار هدفمند کلمات کلیدی در محتوا

یک دیدگاه غلط که در بین تولید کنندگان محتوا جا افتاده است، تکرر استفاده از کلمات کلیدی برای رسیدن به وضعیت سئو خوب و جایگیری در رتبه‌های بهتر جستجو است.

ما نمی‌خواهیم به صورت کلی این دیدگاه را رد کنیم، اما نباید حد و حدود آن را از یاد برد.

تولید محتوای با کیفیت, ۵ پیشنهاد برای تولید محتوای با کیفیت

استفاده از کلمات کلیدی در متن، از مهمترین اقداماتی است که باید برای بهتر دیده شدن مقاله توسط موتورهای جستجو، انجام داد. اما نباید فراموش کنید که استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی، خودش به نوعی واکنش منفی و معکوس موتورهای جستجو را به دنبال خواهد داشت. موتورهای جستجو نمی‌خواهند که شما آنها را احمق فرض کنید! به همین سادگی.

بنابراین، بجای استفاده مکرر از کلمات کلیدی در متن، سعی کنید محوریت محتوایی که در حال نوشتن آن هستید را بر روی کلمه کلیدی مورد نظر بگذارید.

به عنوان مثال، اگر شما در حال نوشتن مقاله‌ای تحت عنوان “جاذبه‌های گردشگری کاشان” هستید، نیازی نیست کلمه کلیدی “جاذبه‌های گردشگری کاشان” را بارها و بارها در متن بیاورید.

بجای این کار، سعی کنید تمرکز اصلی مقاله خود را واقعا بر روی این جاذبه‌های گردشگری گذاشته و مقاله‌ای جامع و مفید در این باره تولید کنید.

مطمئن باشید موتورهای جستجو، حتی اگر یکبار کلمه کلیدی مورد نظر را در متن ببینند به خوبی تشخیص خواهند داد که محوریت این مقاله در مورد چیست و در چه جستجوهایی باید آن را نمایش دهند.

تولید محتوای با کیفیت برای خواننده، نه برای موتورهای جستجو

یکی از بزرگترین اشتباهات نویسندگان در اینترنت، این است که محتوای مورد نظر را صرفا برای موتورهای جستجو می‌نویسند و آن را آنقدر بهینه سازی می‌کنند که فقط و فقط به چشم موتورهای جستجو دلنشنین باشد.

تولید محتوای با کیفیت, ۵ پیشنهاد برای تولید محتوای با کیفیت

همانطور که در بخش قبل نیز به این مسئله اشاره‌ای کوتاه داشتیم، در این قسمت نیز به این مسئله اشاره‌ای دوباره می‌کنیم تا بدانید که این موضوع واقعا مهم است و آن را نباید پشت گوش انداخت.

شما باید سعی کنید محتوای خود را برای خوانندگان واقعی بنویسید، نه برای موتورهای جستجو.

زمانی که مقاله شما دارای کیفیت خوب و محتوایی ارزشمند باشد، باعث وفاداری بیشتر خوانندگان وبلاگتان خواهد شد. یعنی در جستجوهای بعدی، اگر کسی در صفحه اول نتایج جستجو، مقاله شما را ببیند، حتی اگر در پایین‌ترین جایگاه صفحه اول موتورهای جستجو (گوگل) باشید، بر روی لینک شما کلیک کرده و مقاله شما را می‌خواند.

زیرا از قبل با شما آشنایی و یک تجربه خوب دارد. این موضوع، باعث افزایش CTR (کلیک) وبسایت شما شده و گوگل نیز به این مورد توجه بسیاری خواهد داشت. طبیعتا گوگل هم دوست دارد نتایجی را به کاربرانش نمایش دهد که به دنبال آن هستند.

بنابراین، سعی کنید در مقاله خود از تمامی جنبه‌ها موضوع مورد نظر را مورد تحقیق و بررسی قرار داده و محتوایی جامع و کامل تولید کنید.

صحنه پردازی در محتوا

کلمات می‌توانند همانند یک تخته نقاشی زیبا باشند!

تولید محتوای با کیفیت, ۵ پیشنهاد برای تولید محتوای با کیفیت

نوشتن یک مقاله بلند بالا و طولانی که پر از متن‌های یک‌رنگ و خسته کننده است فقط باعث از دست دادن خوانندگان آن خواهد شد.

سعی کنید در محتوایی که قصد نوشتن آن را دارید، از عکس‌ها، رنگ‌ها و المان‌های تصویری زیاد استفاده کنید تا در چشم مخاطب، خسته کننده به نظر نیایید.

به این منظور، بد نیست در بخش‌هایی از مقاله از متن‌های رنگی استفاده کنید تا خواننده بداند که آن قسمت، با بقیه قسمت‌ها متفاوت است و باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشد.

تمرکز برای تولید محتوای با کیفیت

یادتان نرود که هدف اصلی شما چیست. در نخستین قدم قبل از شروع به نوشتن محتوا، یک هدف برای خود تعیین کنید. برای خودتان روشن کنید که این مقاله هدفش چیست؟ چه چیزی قرار است به خوانندگانش ارائه کند؟

تولید محتوای با کیفیت, ۵ پیشنهاد برای تولید محتوای با کیفیت

با تعیین هدف اصلی، سپس به سراغ چیدن بخش‌های مختلف محتوا بر اساس اهمیت آنها رفته و موضوع مورد نظر را از همه جهت‌ها پوشش دهید.

توجه داشته باشید که هدف داشتن در تولید محتوای با کیفیت خیلی موثر است. بدانید که چه می‌نویسید و چرا. به دنبال چه هستید و از خوانندگان در مقابل مطالعه این مقاله، چه می‌خواهید.

حال شما می‌توانید محتوایی هدفمند تولید کرده و مشتریان خود را پس از خواندن آن، به عملی وادار کنید. این عمل می‌تواند تماس با شرکت و یا شخص شما جهت گرفتن خدمات، پر کردن یک فرم و یا ثبت نام در خبرنامه سایتتان باشد.

توضیحات متای خوب بنویسید

تولید محتوای با کیفیت, ۵ پیشنهاد برای تولید محتوای با کیفیت

تیتر و توضیحات متا، همان چیزی است که گوگل از آن استفاده خواهد کرد تا به کاربرانش بگوید محتوای شما در مورد چیست. برای سادگی موضوع، عکس زیر یک نمونه از نتایج گوگل در رابطه با مقاله تولید محتوای بهینه شده برای گوگل است:

تولید محتوای با کیفیت, ۵ پیشنهاد برای تولید محتوای با کیفیت

همانطور که مشاهده می‌کنید، توضیحات متا پس از کلمه “مانند” خلاصه شده است. اما چرا این اتفاق افتاده؟ بیایید بررسی کنیم.

تمرکز اصلی مقاله‌ای که در تصویر مشاهده می‌کنید، بر روی موضوع تولید محتوای بهینه شده برای گوگل است. ما توضیحات متا برای این مقاله را به صورتی که در عکس زیر مشاهده می‌کنید تعریف کرده بودیم:

تولید محتوای با کیفیت, ۵ پیشنهاد برای تولید محتوای با کیفیت

اما چون هنگام گرفتن این تصویر، من کلمه “تولید محتوا بر اساس سئو” را در گوگل جستجو کردم، گوگل مقداری از توضیحات متا را خلاصه کرده و در متن مقاله مورد نظر به دنبال کلماتی گشت که مرتبط با جستجوی من بود. یعنی به کاربری که جستجو کرده بود (در اینجا، خودم) پیشنهاد داد که:

این مقاله ای که می‌بینی، در رابطه با این موضوع هست. توضیحات متا گفته که مقاله درباره چیست ولی برای اینکه بیشتر مطمئن باشی و روی لینک مورد نظر کلیک کنی، این هم کلمات مرتبط با جستجوی تو، که در متن آن پیدا کردم!

دکتر گوگل

پس یادتان نرود که همیشه باید توضیحات متا خوب و کاربردی برای بهینه سازی مقاله خود بنویسید. هرچند در این رابطه، ۵۰ درصد تصمیم گیری (و شاید حتی کمتر) برای نمایش آن توضیحات با شماست. ۵۰ درصد این موضوع در دست گوگل است که کدام بخش از محتوای شما را انتخاب کرده و به کاربرش نمایش دهد. اما به طور کلی، فراموش نکنید که سهم خود را به خوبی اجرا کنید.

مطالب مشابه

    ارسال دیدگاه