تولید محتوای بهینه شده برای گوگل چیست؟ در این مقاله به بررسی و توضیح تولید محتوای بهینه شده برای موتورهای جستجوگر مانند گوگل می پردازیم.
شاید عنوان تولید محتوا برای گوگل کمی گمراه کننده باشد. در واقع این مطلب به معنی آن نیست که ما میخواهیم برای گوگل محتوا تولید کنیم، به هیچ وجه! رسالت یک رسانه مسئولیت پذیر تولید محتوای مناسب برای مخاطبان است نه برای موتورهای جستجوگر.
بنابراین منظور ما از تولید محتوای بهینه شده برای موتورهای جستجوگر مثل گوگل این است که محتوایی تولید کنیم که گوگل بر اساس الگوریتم های خود قادر به شناسایی آن باشد و در نتایج خود رتبه خوبی به آن بدهد.
تولید محتوا بدون رعایت نکات سئو و بدون در نظر گرفتن قوانین آقای گوگل! معمولا بازدهی چندانی ندارد و آمار بازدید محتوای شما زیاد نخواهد بود.
توجه کنید که در اینجا منظور ما از تولید محتوا، تولید محتوای متنی است. پیشنهاد میکنم سری به مقاله تولید محتوا چیست و چه اهمیتی دارد بزنید.
در واقع در بین تمامی انواع تولید محتوا، این تولید محتوای متنی است که به شناساندن وبسایت شما به گوگل کمک خواهد کرد.
ابتدا اجازه بدهید توضیح مختصری از نحوه رتبه بندی مطالب و سایت ها در نتایج گوگل بدهم.
وقتی فردی عبارتی را در گوگل جستجو می کند، گوگل با توجه به الگوریتم های پیچیده خود، مرتبط ترین مطالب با موضوع جستجو شده را به کاربر ارائه میکند.
این مطالب با توجه به رتبهای که از گوگل میگیرند از لینک یکم تا nام الویت بندی میشوند. این رقابت و رتبه بندی در تمامی عبارات و کلماتی که سرچ میشوند وجود دارد.
این نتایج وابسته به عوامل بسیار زیادی است. به نکاتی که باعث افزایش رتبه سایت و محتوا در نتایج جستجو میشوند، نکات سئو گفته میشود.
یک محتوا که بر اساس نکات سئو تولید شده باشد محتوای بهینه شده میگوییم.
رعایت نکات سئو در تولید محتوا میتواند تاثیر بسیار زیادی در دیده شدن مطلب یک وبسایت داشته باشد.
تمامی این نکات حول محور کلمات کلیدی میچرخند. ابتدا اجازه بدهید با کلمات کلیدی و نقش آنها در تولید محتوا آشنا شویم.
کلمات کلیدی یا همان keywords، کلمات یا عباراتی هستند که محتوای مطلب شما را هدفگیری میکنند و موتورهای جستجوگر بر اساس آنها مخاطبان را به سوی سایت شما راهنمایی خواهند کرد.
شما با تایپ و سرچ یک عبارت در گوگل در واقع یک کلمه کلیدی را سرچ کرده اید.
کلمههای کلیدی به موتورهای جستجوگر کمک می کنند تا کاربرانی را که به دنبال مطالب مرتبط با محتوای شما هستند شناسایی و جذب کنند.
مثلا اگر شخصی به دنبال مطالبی درباره کفش زنانه باشد ممکن است در گوگل “مدل های کفش زنانه” را جستجو کند. بنابراین این عبارت یک کلمه کلیدی است.
تولید محتوای بهینه شده در گروی استفاده درست و بجا از کلمات کلیدی است.
یک محتوای بهینه شده برای موتورهای جستجوگر، محتوایی است که در آن از کلمات کلیدی مناسبی در عناوین و متن استفاده شده باشد.
نکات بسیاری در این زمینه وجود دارد که در زیر به مهم ترین آنها اشاره میکنیم:
تعداد دفعات استفاده از هر کلمه کلیدی در متن باید به اندازه استاندارد باشد.
استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی میتواند باعث تکرار زیاد و خسته کننده شدن متن برای کاربران شود و استفاده کم آن شناسایی درست متن را برای موتورهای جستجوگر با مشکل مواجه میکند.
کلمههای کلیدی استفاده شده در عنوان محتوا و همچنین زیر عنوانها بسیار مهم هستند.
این کلمات باید جذاب و در عین حال سرچ بالایی داشته باشند و از طرفی رقابت در آن خیلی زیاد نباشد.
کلمات کلیدی در عنوان محتوا باید بر اساس تحقیق کلمات کلیدی انتخاب شوند.
به یاد داشته باشید کلمه کلیدی عنوان اول متن، اصلی ترین کلمه کلیدی شماست. بنابراین باید در انتخاب آن تحقیق زیادی انجام دهید.
سعی کنید در بند اول و آخر محتوای خود حتما از کلمههای کلیدی استفاده کنید.
همچنین رعایت پراکندگی و چگالی آنها در تمام طول متن مهم است.