تولید محتوا برای پوشاک, تولید محتوا برای پوشاک و مد

تولید محتوا برای پوشاک یکی از دغدغه های اصلی بسیاری از سایت‌های فروشگاهی است که در زمینه فروش انواع لباس، کیف و کفش فعالیت میکنند. تولید محتوا در هر زمینه‌ای جزء لاینفک کسب و کارهای اینترنتی است. اگر سایت یا وبلاگی درباره پوشاک و مد دارید و به دنبال افزایش بازدید کننده سایت خود هستید، این مطلب را از دست ندهید. ما در این مقاله به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

  • در تولید محتوا برای صنعت پوشاک به چه مواردی باید توجه کرد؟
  • تولید محتوا برای پوشاک چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
  • چگونه محتوایی جذاب برای یک وبسایت فروشگاهی در زمینه پوشاک تولید کنیم؟
  • بهترین استراتژی تولید محتوا برای پوشاک و مد چیست؟
تولید محتوا برای پوشاک, تولید محتوا برای پوشاک و مد

لزوم تولید محتوای مناسب برای صنعت پوشاک و مد

در دنیای امروز که اینترنت در تمامی ابعاد زندگی مردم سایه گسترده است، کسب و کارهای اینترنتی بسیار رونق گرفته است. احتمالا شما هم که به این صفحه راهنمایی شده اید، صاحب یک سایت، وبلاگ و یا یک صفحه اجتماعی تجاری هستید که در زمینه پوشاک و مد فعالیت می کند. شاید هم در آینده قصد دارید در چنین فضایی به فعالیت مشغول شوید. شما میتوانید از بستر اینترنت استفاده کرده و به تعداد زیادی از افراد محصول خود را معرفی کنید. اما در عمل چالش های زیادی در پیش روی شما قرار دارد. مسئله اصلی رقابت است. شما تنها کسی نیستید که می‌خواهید از طریق یک وبسایت، محصولات خود را به فروش برسانید. رقبای زیادی پیش از شما به این فکر افتاده اند و در آینده نیز بر تعداد آنها افزوده خواهد شد. از قضا صنعت پوشاک، کیف و کفش و به طور کلی صنعت مُد یکی از فیلدهای بسیار رقابتی است که موفقیت در آن بسیار دشوار است. خیلی از افراد را میتوانید پیدا کنید که با ساخت یک صفحه اینستاگرام قصد دارند به فروش محصولات خود و انواع البسه ایرانی، خارجی، نو، دست دوم و غیره بپردازند. باید بدانید کار به این راحتی نخواهد بود و اکثر این افراد بعد از مدتی این کار را رها خواهند کرد. همچنین افرادی که آگاهی بیشتری دارند و در این زمینه جدی تر هستند، احتمالا به طراحی یک سایت فروشگاهی برای ارائه و فروش پوشاک فکر میکنند. اما تعداد وبسایت های فعال در صنعت پوشاک به قدری زیاد است که شما بدون برنامه ریزی حرفه‌ای و بدون دانش بازاریابی در فضای اینترنت، کوچکترین شانسی برای موفقیت نخواهید داشت. اما چاره چیست؟ دو راه در پیش روی شما قرار دارد:

  • تبلیغات
  • تولید محتوا

در درجه اول فرض میکنیم که شما نقشه راه را به درستی تنظیم کرده اید و یک برنامه حرفه‌ای برای کسب و کار خود در نظر گرفته اید. به هر حال برای دیده شدن محصولاتان، باید برای آن تبلیغ کنید. پیج اینستاگرام، وبلاگ، وبسایت فرقی نمیکند. باید هزینه زیادی را صرف تبلیغات در فضای مجازی کنید تا بتوانید محصولات خود را در معرض دید افراد زیادی قرار دهید. این کار بسیار هزینه بر است و اگر استراتژی مناسبی نداشته باشید، با شکست مواجه خواهید شد. اما راه دومی هم وجود دارد که پایدار تر است و همیشگی خواهد بود. همچنین هزینه آن بسیار کمتر است. شما یک بار هزینه میکنید و همیشه از آن سود خواهید برد. بر عکس تبلیغات که تا زمانی کارایی دارد که شما پول خرج کنید. این راه البته کمی زمان بر است و باید حوصله کنید و برنامه ریزی داشته باشید. این راه چیزی نیست جز تولید محتوا. شما باید برای کسب و کار خود محتوای مناسبی تولید کنید و افراد را به وسیله آن، به سوی محصولات خود بکشانید.

مردم هر روز در موتورهای جستجوگر مشغول سرچ نیازمندی های خود هستند. اگر شما نیاز آنها را در قالب محتوای سایتتان براورده کنید، میتوانید بازدیدکنندگان زیادی را به صورت رایگان به سایت خود وارد کنید. در اینجا باید بگوییم “ممنون از شما آقای گوگل” که این فرصت برابر را برای همه فراهم کرده اید! حال تنها چیزی که شما نیاز دارید یک استراتژی تولید محتوای مناسب برای پوشاک و یا هر کسب و کار دیگری است.

یک مثال درباره محتوای مناسب برای پوشاک

تا اینجا لزوم توجه به تولید محتوا را بررسی کردیم. اما اجازه بدهید یک مثال بزنیم. فرض کنیم شما صاحب یک وبسایت فروشگاهی هستید و چیزهایی مثل مانتو و دیگر البسه زنانه را در وبسایت خود برای فروش قرار داده‌اید. دقیقا مثل یک مغازه که محصولات خود را در ویترین و قفسه‌های خود چیده است. تنها چیزی که شما لازم دارید، بازدید کننده است. یک مغازه واقعی در معرض دید مشتریان گذری قرار دارد اما یک وبسایت چطور؟ در جواب باید گفت خیر. هیچ بازدید کننده گذری در اینترنت وجود ندارد که به سایت شما سر بزند و از محصولات شما دیدن کند. این شما هستید که باید برای دریافت بازدید کننده تلاش کنید. چکار باید کرد؟ ما به شما میگوییم: تولید محتوای مناسب.

به دنبال تولید محتوای با کیفیت برای وبسایت یا اینستاگرام خود هستید؟ لایوتایپ محتوایی با کیفیت، سئو شده و هدفمند برای شما تولید خواهد کرد. با ما تماس بگیرید.
مشاوره رایگان همین الان تماس بگیرید

منظور از تولید محتوای مناسب چیست؟

تولید محتوای مناسب یعنی بتواند نیاز کسی را براورده کند و یا به سوال او پاسخ بدهد. برای مثال ممکن است بسیاری از خانم ها در گوگل عبارت “بهترین جنس مانتو” را جستجو کنند. در واقع این یک نیاز است و شما که یک سایت فروشگاهی برای فروش مانتو دارید میتوانید از این فرصت استفاده کرده، با پاسخ گویی به این نیاز، این افراد را به سایت خود بکشانید و محصولات خود را در معرض دید آنها قرار دهید. هرچقدر محتوای شما غنی تر، پر بار تر و حرفه ای تر باشد، در نتایج جستجو رنک بالاتری کسب کرده و شانس بیشتری برای جذب بازدید کننده دارید. در این زمینه تولید محتوای مناسب را مشاهده کنید.

تولید محتوا برای پوشاک, تولید محتوا برای پوشاک و مد
تولید محتوا مناسب یکی از مهم ترین مسائل در جهت موفقیت یک فروشگاه اینترنتی لباس است

تولید محتوا برای پوشاک چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

اما در تولید محتوا برای پوشاک و مد باید به چه مواردی توجه کنیم و یک محتوای مناسب در زمینه فروش لباس چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ در درجه اول شما باید نیازسنجی کنید و ببنید که در صنعت پوشاک چه محصولاتی مورد استقبال مردم است و پس از مشخص شدن فیلد کاری به تولید محتوای متناسب اقدام کنید. محتوای مناسب برای پوشاک باید یک نیاز را در این زمینه مرتفع سازد. باید ببینید مردم در مورد خرید لباس چه نقاط ابهامی دارند. آنها را در قالب مقالات عمومی در وبسایت خود منتشر کنید. اگر وبسایت شما پر از محتوای با کیفیت باشد که بر اساس تحقیق کلمات کلیدی مرتبط با صنعت پوشاک تولید شده باشد، به زودی شاهد افزایش ترافیک وبسایت و رشد درآمد خود خواهید بود. برای نوشتن مقاله در زمینه پوشاک و مد باید به موارد زیر توجه کنید:

  • مخاطبان شما چه جنسیتی دارند؟
  • سن و سال مخاطبان شما چقدر است؟
  • قوانین برندیگ را در تولید محتوا برای پوشاک در نظر بگیرید.
  • در محتوای خود به سوالات اساسی در مورد پوشاک پاسخ دهید.
  • سعی نکنید لباس برند خود را تبلیغ کنید.
  • میتوانید از مد های روز صحبت کنید.
  • میتوانید در محتوای خود نظرات طراحان قدر لباس را به عنوان شاهد بر اثبات صحبت خود بیاورید.
  • درباره لباس های تقلبی و نحوه تشخیص آنها نکاتی را ذکر کنید.
  • ویژگی های لباس با کیفیت را ذکر کنید و مخاطب را به صورت ناخودآگاه به سوی محصولات وبسایت خود جذب کنید.
  • از موشن گرافیک برای تبلیغ برند خود در شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

اگر به هر علتی زمان کافی برای تولید محتوا برای پوشاک و مد را ندارید، می‌توانید این مسئولیت را به ما واگذار کنید. برای آگاهی از قیمت تولید محتوای متنی و محصول نویسی برای وبسایت‌های فروشگاهی در زمینه لباس با مشاورین ما در تماس باشید.

مطالب مشابه

    ارسال دیدگاه