تولید محتوا در زمینه گردشگری, تولید محتوا در زمینه گردشگری

امروزه با گسترش میزان استفاده از اینترنت، افراد جواب اکثر سوالات خود را در موتورهای جستجو پیدا می‌کنند. برای مثال، دانستن اینکه مصرف چه مواد غذایی برای کبد چرب مفید است؟ یا به عنوان مثال، بهترین مکان‌ها برای بازدید و گردشگری ایران کجاست؟ بنابراین، تولید محتوا در زمینه گردشگری برای صاحبان آژانس‌ها و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری بسیار حائز اهمیت است. زیرا با تولید محتوای مناسب، به راحتی می‌توانند افرادی که در این زمینه جستجو کرده‌اند را به وب‌سایت خودشان هدایت کرده و در کنار خواندن آن مطلب، پیشنهادات ویژه‌ای برای ارائه خدمات تور و گردشگری به ایشان ارائه کنند.

اما بیایید کمی مرور کنیم که در تولید محتوا در زمینه گردشگری چه نکاتی مهم است و به چه مواردی باید حتما اشاره شود؟

به این ترتیب، ما قادر خواهیم بود محتوایی بنویسیم که اعتماد خوانندگان آن را نسبت به حرفه‌ای بودن و توانایی ما برای ارائه خدمات مسافرتی و گردشگری، جلب کند.

تاریخچه مکان را بنویسید

سعی کنید در اولین بخش از تولید محتوای گردشگری، در مورد هر مکانی که قصد نوشتن دارید، تاریخچه آن مکان را بازگو کنید.

آمار و اطلاعات نشان داده که برای درصد بسیار زیادی از گردشگران، تاریخچه مکانی که قصد سفر به آن را دارند بسیار مهم است.

به دنبال تولید محتوای با کیفیت برای وبسایت یا اینستاگرام خود هستید؟ لایوتایپ محتوایی با کیفیت، سئو شده و هدفمند برای شما تولید خواهد کرد. با ما تماس بگیرید.
مشاوره رایگان همین الان تماس بگیرید
تولید محتوا در زمینه گردشگری, تولید محتوا در زمینه گردشگری

خوب این مسئله بسیار واضح است. یقینا کسی که قصد سفر و بازدید از تخت جمشید ایران را دارد قصدش لذت بردن از پایکوبی و جشن و … نیست.

البته این مورد در رابطه با مکان‌های تفریحی هم صدق می‌کند. برای مثال، اگر شما قصد تولید محتوا در زمینه تور گردشگری تایلند را دارید، حتی در مورد آن مکان نیز می‌توانید تاریخچه‌ای بنویسید و صرفا به جذابیت‌های امروزی آن بسنده نکرده و از تمامی زوایای تاریخی نیز آنجا را مورد بررسی قرار دهید.

بنابراین، سعی کنید همیشه در تولید محتوا در زمینه گردشگری، از وقایای تاریخی و تاریخچه آن مکان نیز یاد کنید.

جاذبه‌های طبیعی را مثال بزنید

هیچ چیزی زیباتر از هنر دست خدا نیست. قطعا هر کسی به هر منطقه‌ای سفر کند، نخستین چیزی که به نظرش خواهد آمد زیبایی‌های طبیعی آن منطقه است.

تولید محتوا در زمینه گردشگری, تولید محتوا در زمینه گردشگری

این زیبایی‌ها در هرجایی قابل مشاهده است. فرقی نمی‌کند کویر باشد یا دریا، جنگل باشد یا کوه، هرجایی که باشد، شما به راحتی می‌توانید از زیبایی‌های طبیعی آن منطقه نیز بنویسید.

زمانی که در حال نوشتن و نام بردن مکان‌ها و زیبایی‌های طبیعی یک منطقه هستید، سعی کنید از عکس‌های با کیفیت و مرتبط با همان منطقه نیز استفاده کنید.

یک تصویر بهتر از هزار حرف است. تصاویر، خصوصا در رابطه با جذابیت‌های طبیعی، میتواند بسیار تاثیر گذار باشد.

برای بهتر نشان دادن این مکان‌ها، حتی می‌توانید از ویدیوهای با کیفیت و زیبا استفاده کنید و خوانندگان متن مورد نظر را بیشتر جذب آنجا کنید.

مکان‌های گردشگری را نام ببرید

هر شهری دارای مکان‌های گردشگری متعددی است. این موضوع محدود به یک شهر و استان نبوده و نیست. شما به همان میزان که می‌توانید در رابطه با استان فارس و مکان‌های گردشگری آن بنویسید، به همان میزان هم می‌توانید در رابطه با استان اردبیل نوشته و مکان‌های زیبای آن را نام ببرید.

تولید محتوا در زمینه گردشگری, تولید محتوا در زمینه گردشگری

در مورد تولید محتوای گردشگری کشورهای دیگر نیز به همین صورت است. شما به راحتی می‌توانید در مورد مکان‌های گردشگری استانبول بنویسید و از عکس‌های زیبای موجود در اینترنت نیز استفاده کنید و یا حتی خودتان از آن منطقه عکس‌هایی اختصاصی تهیه کنید.

هر شهری حتی در کشورهای دیگر، می‌تواند دارای جذابیت‌های گردشگری متعدد باشد.

پس فراموش نکنید که در مقاله خود، از جذابیت‌های گردشگری و مکان‌هایی که مسافران زیادی به آنجا می‌روند نام ببرید.

دسترسی و موقعیت مکانی را مشخص کنید

یکی از مهمترین مسائل در تولید محتوای گردشگری، روشن کردن موضوع دسترسی و موقعیت مکانی است.

تولید محتوا در زمینه گردشگری, تولید محتوا در زمینه گردشگری

شما باید موقعیت مکانی جایی که در حال تولید محتوا در مورد آن هستید را به همراه تمامی جزئیات مشخص کنید.

موقعیت مکان‌های گردشگری و جاذبه‌های طبیعی آن را نیز در قالب یک نقشه گوگل به کاربران ارائه دهید. این موضوع نه تنها باعث بهتر شدن وضعیت سئو و بهینه بودن محتوای شما خواهد شد، بلکه باعث شده کاربرانی که آن را خوانده‌اند برای بار دوم نیز به سایت شما مراجعه کرده تا از روی نقشه گوگل آن مکان‌ها را پیدا کنند. حتی زمانی که خودشان در آن منطقه هستند.

مورد بعدی، دسترسی به آن مکان‌ها است. سعی کنید برای خوانندگان و کسانی که قصد سفر به آن مناطق را دارند کاملا این موضوع را روشن کنید که نحوه دسترسی و راه و روش رفتن آنها به آن مکان‌ها چیست.

برای مثال، اگر محتوای گردشگری شما برای کشور عزیزمان هست، می‌توانید سرویس‌ها و خدمات اپلیکیشن‌های جابجایی مسافر مثل اسنپ، تپسی و … را معرفی کنید. همچنین اگر هدف کشورهای خارجی است، سرویس‌هایی مانند Uber و … را می‌توانید به آنها معرفی کنید.

فراموش نکنید که در بحث نحوه دسترسی، خطرات و مشکلات احتمالی مسیر را به آنها یادآوری کنید که پس از سفر به منطقه دچار مشکل نشوند. به عنوان مثال، اگر در مورد مناطق کوهستانی می‌نویسید، یادتان نرود که از خطر ریزش سنگ در آن منطقه، وجود حیوانات وحشی و … نیز بنویسید.

صنایع دستی و محصولات منطقه را معرفی کنید

هر مسافری، جدای از اینکه فرهنگی ایرانی داشته باشد یا غیر ایرانی، پس از سفر به یک منطقه برای خود و اطرافیانش محصولات و کالاهای مختص آن منطقه را خریداری خواهد کرد.

تولید محتوا در زمینه گردشگری, تولید محتوا در زمینه گردشگری

هر شهری هم به نوبه خود دارای صنایع دستی و محصولات خاص خود است. به عنوان مثال، شهرهای کوهستانی معمولا دارای عسل‌های طبیعی هستند و لبنیات عالی دارند. در کنار آن، شهرهای گرمسیر معمولا دارای صنایع دستی زیبا هستند.

سعی کنید در مورد صنایع دستی و محصولاتی که گردشگران پس از سفر به آنجا می‌توانند بخرند، بنویسید و عکس‌هایی از این محصولات نیز به نمایش بگذارید.

با این کار، هم به اقتصاد آن منطقه کمک کرده‌اید و هم گردشگران را با یادبودی از آنجا راهی خانه کرده‌اید.

هزینه سفر به آن منطقه را شفاف سازی کنید

هیچکس دوست ندارد دروغ بشنود. اگر آژانس مسافرتی هستید، هزینه‌های سفر به منطقه را فقط برای زیاد کردن تعداد مشتریان کمتر نگویید.

تولید محتوا در زمینه گردشگری, تولید محتوا در زمینه گردشگری

سعی کنید در مورد هزینه‌ها شفاف سازی کنید. هزینه تمامی بخش‌های سفر را برای خواننده مطلب روشن کنید و به ایشان بگویید که از نخستین مرحله، تا هنگام خروج، چه هزینه‌هایی خواهد داشت.

برای مثال، هزینه‌های مربوط به خوراک، پوشاک، تاکسی، هتل، بیمه و … را به صورت کامل برای خواننده بازگو کنید.

در نهایت، خدمات گردشگری خودتان را معرفی کنید

ما در مطالب قبلی نیز به این مورد بسیار اشاره کرده‌ایم، هیچکس برای رضای خدا محتوا نمی‌نویسد و هیچکس هم برای رضای خدا آن را نمی‌خواند!

قطعا شما هم که زمانی را صرف تولید این محتوای مناسب کرده‌اید، در نهایت می‌خواهید استفاده‌ای از آن ببرید.

بنابراین فراموش نکنید که حتما از خدمات خودتان در زمینه گردشگری در محتوایی که تولید کرده‌اید به خوبی یاد کنید و کامل آنها را معرفی کنید.

در معرفی خدمات خود، به عنوان اولین قسمت، برند خود را معرفی کنید و پس از آن، خدماتی که در زمینه تور و گردشگری آن مکان ارائه می‌کنید.

در نهایت می‌توانید برای هدایت خوانندگان به صفحه‌ای خاص (برای مثال، ثبت نام در تور گردشگری) یک بنر در انتهای محتوای خود قرار بدهید و آن را به صفحه مورد نظر لینک کنید.

در صورت تمایل می توانید سفارش تولید محتوای گردشگری خود را به تیم لایوتایپ واگذار کنید. تیم ما با داشتن تجربات فراوان در این زمینه، با در نظر گرفتن تمامی نکات لازم در تولید محتوای گردشگری، آماده ارائه خدمات است.

مطالب مشابه

    ارسال دیدگاه