محصول نویسی, محصول نویسی ، تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی

محصول نویسی یکی از انواع تولید محتوا است که برای سایت های فروشگاهی از اهمیت زیادی بر خوردار است.

تولید محتوا برای یک محصول می‌تواند نقش به سزایی در فروش آن داشته باشد. در گذشته مردم برای خرید مایحتاج خود به صورت حضوری به فروشگاه‌های سنتی مراجعه می‌کردند. هر چند امروزه نیز بسیاری از افراد به همان شیوه عمل می‌کنند اما بسیاری دیگر برای صرفه جویی در زمان خود از فروشگاه‌های اینترنتی خرید می‌کنند.

امروزه فروشگاه های اینترنتی سهم چشمگیری از بازار کسب و کارهای مختلف را به خود اختصاص داده اند. یک فروشگاه‌ اینترنتی باید با رقابای دیگر در همان حوزه رقابت کند و از طرفی باید از روش‌هایی استفاده کنند تا محصولات و خدمات خود را به کاربران معرفی کند.

اینجاست که تولید محتوای محصول یا به عبارتی محصول نویسی به عنوان یک برگ برنده می‌تواند ایفای نقش کند.

محصول نویسی چیست؟

تولید محتوای متنی برای معرفی یک کالا یا یک محصول خدماتی که توسط یک فروشگاه اینترنتی عرضه می شود را محصول نویسی می‌گوییم.

به دنبال تولید محتوای با کیفیت برای وبسایت یا اینستاگرام خود هستید؟ لایوتایپ محتوایی با کیفیت، سئو شده و هدفمند برای شما تولید خواهد کرد. با ما تماس بگیرید.
مشاوره رایگان همین الان تماس بگیرید

محتوای هر محصول در یک فروشگاه‌ اینترنتی در واقع نقش فروشنده را بازی می‌کند؛ چرا که در فروشگاه‌های اینترنتی بر خلاف فروشگاه‌های حضوری دیگر فروشنده‌ای وجود ندارد که به‌صورت محاوره‌ای محصولات و خدمات خود را برای مشتریان توضیح دهد.  

بنابراین محتوا ابزاری است که مانند همان فروشنده بازارهای حضوری با استفاده از مطالب و قدرتی که دارد محصولات برای کاربران توضیح می‌دهد. میتوان گفت وظیفه اصلی یک محتوای محصول این است که کاربر را به مشتری تبدیل کند.

محصول نویسی چه ویژگی‌هایی دارد؟

تولید محتوا برای محصول با تولید محتوای عمومی برای وبلاگ کمی متفاوت است.  

شما در تولید محتوای محصول باید کاملا مشتریان را درباره انواع محصولات و خدمات توجیه کنید و جزئیات را به آن‌ها توضیح دهید.

همچنین تولید محتوا فروشگاه‌های اینترنتی باید کالاها را دسته‌بندی کرده و مخاطبان را به آن‌چه که می‌خواهند هدایت کند.

ما در ادامه به چند مورد اشاره می‌کنیم که باید در محصول نویسی به آنها توجه کنید.

استفاده از تکنیک‌های روانشناسی در محصول نویسی

شما باید در تولید محتوای محصول با تکنیک ها و ترفند های روانشناسی آشنا باشید.

وقتی یک کاربر در حال مطالعه محتوای محصول شما است باید احساس اعتماد کند و حسن نیت شما برای او ثابت شود.

برای این منظور بیش از آنکه درباره محصول تبلیغ کنید باید سعی کنید نیازهای کاربران را فهمیده و در صدد پاسخگویی به آنها برایید.

استفاده از ترفند های روانشناسی محدود به این موارد نیست و شامل جزییات بسیار زیادی است.

از فونت و رنگ محتوا تا نحوه چینش مطالب و گذاشتن صحیح دکمه خرید و بسیاری دیگر از نکات وجود دارند که باید به آنها توجه کرد. در آینده در طی یک مقاله مفصل به این موضوع خواهیم پرداخت.

محصول نویسی باید ساده و قابل فهم باشد

تولید محتوای فروشگاهی باید قابل فهم باشد؛ چرا که مخاطب هدف شما می‌تواند از تمامی رده های سنی با سطوح سواد متفاوت باشند.

شما باید محتوایی را برای معرفی محصول تولید کنید که نظر یک فرد بی سواد و یا یک پیرمرد ۸۰ ساله را نیز به خود جلب کند و او را مجاب به خرید نماید.

بنابراین سادگی و قابل فهم بودن محتوای محصول بسیار اهمیت دارد. برای تولید محتوای فروشگاهی که تاثیر زیادی در درآمد شما دارد باید از کارشناسان با تجربه‌ای کمک گرفت.

اشاره به تمامی جزیئات محصول

شما در محصول نویسی نباید نقطه ابهامی را باقی بگذارید.

باید خود را به جای مخاطب قرار داده و به تمامی سوالات ذهن او درباره این محصول پاسخ روشنی بدهید.

برای روشن شدن مطلب، نمونه سوالاتی که شما باید در محصول نویسی پاسخ آنها را بدهید، در زیر آورده شده است:

چرا مخاطب باید این محصول را انتخاب کند؟

مزیت این محصول نسبت به سایر محصولات مشابه چیست؟

جنس این محصول چیست؟

قیمت و آفرهای محصول چقدر است؟

آیا این محصول دارای گارانتی است؟

روش نگهداری و یا استفاده از این محصول چیست؟

نحوه خرید و تحویل محصول چگونه است؟

این محصول توسط چه کشور و یا شرکتی تولید میشود؟

طول عمر این محصول چقدر است؟

فواید استفاده از این محصول چیست؟

مطالب مشابه

ارسال دیدگاه