تولید محتوای تصویری, نکات طایی برای تولید محتوای تصویری

امروزه تولید محتوای تصویری برای شبکه های اجتماعی و وبسایت های مختلف یکی از مهم ترین مسائلی است که میتواند در بهتر دیده شدن هر کسب و کاری در فضای مجازی نقش به سزایی ایفا کند.

شنیدن کی بود مانند دیدن!


حتما تا به حال این ضرب المثل را شنیده‌اید

بله، یک تصویر میتواند منتقل کننده بسیاری از اطلاعات و مشخصاتی باشد که باید در کمترین زمان ممکن به مخاطب انتقال پیدا کند. امروز ارتباطات بیش از گذشته به سمت و سوی تصویری شدن پیش میرود و آمارهای بسیاری وجود دارند که مخاطلبان یک پلتفرم مجازی، بیش از کیفیت محتوای آن به المان های بصری و تصویری توجه می‌کنند.

بنابراین تولید محتوای تصویری میتواند بسیار موثر و مهم باشد. برای مثال یک محتوای متنی به همراه تصویر بسیار بیشتر مورد بازدید قرار میگیرد تا یک متن بدون هیچ گونه المان گرافیکی یا عکس.

در این مطلب به نکات طلایی برای تولیدمحتوای تصویری خواهیم پرداخت که میتواند به شما در هرچه بهتر تولید انواع محتوا کمک کند.

تولید محتوای تصویری چیست؟

از وقتی که نقش و اهمیت تصاویر در یادآوری مطالب مشخص شده است، شرکت های تبلیغاتی هم به فکر استفاده موثر از این ویژگی افراد افتادند.

به دنبال تولید محتوای با کیفیت برای وبسایت یا اینستاگرام خود هستید؟ لایوتایپ محتوایی با کیفیت، سئو شده و هدفمند برای شما تولید خواهد کرد. با ما تماس بگیرید.
مشاوره رایگان همین الان تماس بگیرید

تولید محتوای دیداری یک فرآیند تخصصی تولید انواع تصاویر است که بسته به نوع فعالیت و محتوا تعیین می‌گردد. تولید محتوای تصویری یعنی تولید و تهیه تصویر برای انتقال محتوای یک پیام.

تولید محتوای تصویری, نکات طایی برای تولید محتوای تصویری
تولید محتوای تصویری

متخصص تولید محتوا معمولا سعی میکند انواع تولیدات محتوایی خود را با تصاویر مربوط اثر بخش تر کند.

اولین قدم برای ایجاد یک محتوای تصویری مناسب داشتن اطلاعات مناسب درباره موضوع است. بنابراین تولید کننده محتوا باید با یک طرح و برنامه مشخص در مورد موضوع و با توجه به شناخت قواعد بصری و گرافیکی اقدام به تولید محتوای دیداری کند.

انواع محتوای تصویری

محتوای تصویری انواع مختلفی دارد.

عکس، تصویر گرافیکی، اینفوگرافی، تصویر نوشت و ویدئو از جمله تولیدات محتوایی تصویری هستند که هر یک در جایگاه خود دارای اهمیت و تاثیر گذاری متفاوت هستند.

شما باید در مورد مطلبی که در میخواهید در خصوص آن تولید محتوا کنید اطلاعات کاملی داشته باشید و بدانید که کدام نوع محتوای دیداری به کارتان می آید.

تولید محتوای تصویری, نکات طایی برای تولید محتوای تصویری
نمونه یک اینفوگرافیک

شناخت عناصر بصری در تولید محتوای تصویری

شناخت عناصر بصری در تولید محتوای تصویری اهمیت زیادی دارد. شناخت عناصر و المانهای بصری در رشته گرافیک در دانشگاه‌ها تدریس میشوند و با عنوان درک بصری شناخته میشوند. این عناصر عبارتند از:

  • رنگ
  • نقطه
  • خط
  • سطح
  • حجم
  • بافت
  • حرکت
  • رنگ
  • تطبيق و توازن
  • تقارن
  • هارمونی
  • فواصل

تولید محتوای بصری بدون در نظر گرفتن این المان‌ها قطعا نتیجه کاملی نخواهد داشت. بنابراین یک تولید کننده محتوای دیداری باید از سواد بصری خوبی برخوردار باشد.

تولید محتوای تصویری, نکات طایی برای تولید محتوای تصویری
عناصر بصری در تولید محتوای تصویری

۵ نکته طلایی در تولید محتوای تصویری

سبک و طرح بصری را مشخص کنید

شما باید ابتدا نوع فونت، رنگ، سایز و ساختار کلی کارتان را با توجه به موضوع مشخص کنید. سبک کلی محتوای تصویری باید همگن و خوش سیما باشد. نحوه چیدن المانها و نوشته ها میتواند بسیار تاثیر گذار باشد.

از تصاویر و المانهای خاطره انگیز و آشنا استفاده کنید

برای مثال سعی کنید در تولید محتوای تصویری خود از جملات افراد معروف استفاده کنید. همچنین میتوانید از تصاویر آشنایی که برای مردم خاطره انگیز است (برای مثال تصویر برج میدان آزادی) استفاده کنید.

از آمار استفاده کنید

سعی کنید از آمار و اعداد در محتوای تصویری سود ببرید. مردم عاشق مشخص کردن کمیت برای یک موضوع هستند. استفاده از اعداد و آمار میتواند گویای بسیاری از اطلاعات مهم کیفی باشد که بصورت یک عدد بیان میشوند.

استفاده از تصاویر با کیفیت بالا

اگر از عکس استفاده میکند حتما باید عکس شما دارای کیفیت بسیار بالایی باشد. یک عکس بی کیفیت به سرعت مخاطب را به مطلب شما بی توجه میکند.

رعایت فواصل و ایجاد فضای خالی

این نکته یکی از نکات ساده اما بسیار مهم است. طراحی و چینش المانها باید به گونه باشد تا فواصل بین مطالب حفظ شود و در بعضی از جاها فضای خالی در نظر گرفته شود. این فضای خالی مخاطب را متوجه موضوع اصلی خواهد کرد. یک مطلب تصویری شلوغ نمیتواند جذاب باشد.

مطالب مشابه

    ارسال دیدگاه