تولید محتوا بر اساس سئو, ۲۲ نکته در تولید محتوا بر اساس سئو

نکات تولید محتوا بر اساس سئو چیست و رعایت این نکات چه تاثیری بر رشد و ارتقای رتبه وبسایت‌ها دارد؟ در این مقاله شما با نکات مفیدی در این زمینه آشنا خواهید شد. تولید محتوای با کیفیت از موارد مهمی است که موتورهای جستجوگری مانند گوگل بر آن تاکید دارند. تولید محتوا بر اساس نکات سئو می‌تواند وبسایت شما را در نتایج بالای جستجو قرار دهد.
با ما همراه باشید.

تولید محتوا بر اساس سئو چیست؟

تولید محتوا بر اساس نکاتی که باعث شناسایی بهتر متن محتوا توسط ربات‌های جستجوگر میشود، تولید محتوا بر اساس سئو می‌گویند. یک تولید کننده محتوا باید متن خود را باتوجه به فاکتورهایی بنویسد که برای موتورهای جستجوگر اهمیت دارند.

در واقع تولید محتوا بدون در نظر گرفتن این نکات نتیجه ای جز به هدر رفتن زمان و انرژی شما نخواهد داشت.

محتوای با کیفیت باعث تغییرات چشمگیری در رتبه‌ی سایت شما خواهد شد. به همین دلیل بیشتر مدیران وب‌سایت‌ها بخشی از کار خود را به تولید محتوا اختصاص می‌دهند و همواره سعی آن ها بر این است که از بلاگ نویسان با تجربه ای در این زمینه کمک بگیرند.

۲۲ نکته‌ مهم در تولید محتوای سئو شده

ایجاد محتوای متناسب با انواع کسب و کارهای مختلف یکی از مشکلات عمده بلاگ نویسان است.

به دنبال تولید محتوای با کیفیت برای وبسایت یا اینستاگرام خود هستید؟ لایوتایپ محتوایی با کیفیت، سئو شده و هدفمند برای شما تولید خواهد کرد. با ما تماس بگیرید.
مشاوره رایگان همین الان تماس بگیرید

در اینجا لیستی از مهم‌ترین نکاتی که باید در تولید محتوا بر اساس سئو به آنها توجه کنید، وجود دارد که برای تولید محتوا در هر زمینه‌ای می‌توان از آنها استفاده کرد.

۱- داشتن ایده برای تولید محتوا

اولین گام برای تولید محتوا، خلق یک ایده است. شما در ابتدا باید موضوع سایت و مقالات خود را تعیین و بر اساس آن اقدام به ایجاد ایده و موضوعات جدید کنید.

۲- تهیه‌ی لیست کلمات کلیدی

یکی از علل فنی پرداختن به تولید محتوا، به کار بردن کلمات کلیدی مربوط به کسب و کارتان می‌باشد. یک لیست از کلمات کلیدی که می خواهید درون سایتتان به آن ها بپردازید را تهیه کرده، سپس نوشتن مقالات را شروع کنید. می‌توانید از ابزار‌های سئو برای این کار استفاده کنید و کلمات و عبارات مرتبط که جستجوی بیشتری دارند را پیدا کنید.

۳- نوشتن عنوان جذاب در تولید محتوا

عنوان مهمترین بخش در تولید محتوای متنی است، زیرا با بکار بردن کلمات کلیدی و عبارات مهم می توانید مخاطبانتان را جذب کنید. پس دقت بسیاری در انتخاب آن داشته باشید.

متاسفانه یکی از اشتباهات رایج افراد تازه کار این است که عنوان محتوای خود را دست کم می گیرند و یا از یک عنوان کلی استفاده می کنند؛ مانند “افزایش بازدید سایت”.

این عنوان علاوه بر اینکه جذابیتی ندارد، به قدری کلی است که رقابت در آن بسیار سخت است. در عوض عنوانی با این مضمون “۱۲ روش فوق العاده در افزایش بازدید سایت فروشگاهی” بسیار مناسب تر است.

۴- بررسی محتوای وب سایت‌های رقیب

قبل از آن که محتوای خود را تولید کنید، مطالب وب سایت‌های رقیب خود را چک کرده و کم و کاستی‌های آن را در مقالات خود رفع کنید.

اگر در زمینه‌ی کارتان مقالات خوبی در دسترس نیست، این می تواند یک فرصت مناسبی باشد تا وب سایتتان بدون تلاش زیادی بالا بیاید.

۵- در نظر گرفتن نیاز کاربر در تولید محتوا

مخاطبان اصلی مطالب وب سایتتان، کاربران شما هستند. در نتیجه باید محتوایی را تولید کنید که نیازها و تمامی مسائل و ویژگی هایی که آن ها به دنبالشان هستند را تحت پوشش قرار دهد.

کاربران، ساعات زیادی را در اینترنت می گذرانند تا مطالب مورد نظرشان را بیابند.

اگر شما از طریق تولید محتوا بتوانید نیازهای اصلی آن ها را تحت پوشش قرار دهید، می توانید به یک منبع معتبر تبدیل شوید.

۶- نپرداختن به موضوع اصلی به صورت سطحی

یکی از مشکلات عمده بیشتر مقالات سایت ها، مطرح کردن مطالب به صورت تیتروار و بدون پرداختن به جزئیات است. چنانچه شما به یک موضوع تخصصی می پردازید، باید تلاش کنید اطلاعات و مسائل جزئی آن را بطور کامل بیان کنید.

این امر سبب تمایز وب سایت شما از سایر وب‌سایت‌ها می‌شود.

۷- پرداختن به بررسی موضوع در مقالات مختلف

گاهی موضوعاتی وجود دارد که چند جنبه برای توضیح آن‌ها وجود دارد اما همگی دارای موضوع یکسانی هستند.

برای نمونه همین مقاله را می توان مثال زد. شما می توانید در هر مقاله ایده و روش‌های مختلفی را ارائه دهید. البته توجه داشته باشید که ایده ها باید دارای جنبه های متفاوتی باشند نه اینکه به دنبال هم باشند.

۸- مخالف بقیه بنویسید

این مورد را با یک مثال عنوان می کنیم. شما بعنوان یک بازاریاب محتوا می‌دانید که شبکه های اجتماعی نقش موثری در تبلیغات دارند و اهمیت آن را نیز درک می کنید.

بقیه افراد نیز در این باره با شما موافق اند. شما می توانید به جای مزایای شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابی محتوا، این دفعه از مضرات آن بگویید.

این نوع مقالات نشانگر این است که شما به نکاتی اهمیت می دهید که دیگران به آن ها توجهی ندارند و این مسئله باعث متمایز شدن شما با دیگران می‌شود. در دنیای تولید محتوا اصطلاحا به این کار “تکنیک خوانده شدن مقاله” گفته می شود.

۹- تهیه‌ی یک لیست از مقالات تولیدی خود

مزیت این کار این است که شما می توانید در رابطه با موضوعات اصلی سایت خود، به سایر قسمت ها بک لینک بدهید.

۱۰- قرار دادن بهترین مقالات تولیدی سایر وب سایت‌ها در وب سایت خود

همیشه اشخاص متخصصی که برای سایر وب سایت‌ها می‌نویسند وجود دارند. شما باید با توجه به موضوع سایت خود این اشخاص را پیدا کرده و از مقالاتشان در وب سایت خود بهره ببرید.

البته منظور کپی کردن مطالب نیست بلکه به شیوه ی نگارشی متفاوتی محتوای آن‌ها را با ذکر منبع در قسمت‌های مختلف مقالات خود قرار دهید.

بهتر است از این تکنیک بصورت هفتگی و یا ماهانه استفاده کنید. این امر موجب می شود که سایت های رقیب شما نیز اقدامی مشابه انجام دهند که همین مسئله سبب لینک دهی به سایت شما می‌شود.

۱۱- به روز رسانی فرمت مقالات در تولید محتوا

شما باید اطلاعات خود را بعنوان یک بازاریاب محتوا به روز کنید. یکی از نقاطی که می توان از آن شروع کرد، انتشار مجدد مقالات قدیمی است. توجه داشته باشید که لینک آدرس و محتوای اصلی آن تغییری نکند. در حال حاضر اینفوگرافیک یا عکس و همچنین فونتی که برای مقالات خود از آن استفاده می کنید، می تواند تاثیر بسزایی بر مخاطبانتان بگذارد. در نتیجه باید اطلاعات خود را در این زمینه همیشه به روز نگه دارید.

۱۲- رعایت نکات نگارشی در تولید محتوا

از جمله نکاتی که قبل از نشر مطلب باید به آن توجه کرد، نکات نگارشی است. برای تولید محتوا رعایت نکاتی همچون بکار بردن صحیح ویرگول، کاما، نقطه و غیره ضروری است. عدم رعایت این نکات می‌تواند مفهوم محتوای شما را تغییر داده و مخاطب دچار سردرگمی شود.

۱۳- نوشتن مطالب طولانی

یک محتوای استاندارد برای وبسایت، باید حاوی حداکثر ۲ تا ۳ هزار کلمه و حداقل ۵۰۰ کلمه باشد. اگر محتوای شما کمتر از ۵۰۰ کلمه داشته باشد، گوگل آن را بلاگ حساب نکرده و امکان دارد شما را جریمه کند. همچنین درصورتی که بیش از ۴ هزار کلمه باشد، بهتر است آن را در دو مقاله منتشر کنید.

۱۴- اهمیت متا تگ‌های عنوان

این قسمت، اولین جایی است که گوگل از مقاله شما می خواند. در نتیجه باید با موضوع مقاله مرتبط باشد.

۱۵- اهمیت متا تگ توضیحات

متا تگ توضیحات در بهینه سازی رتبه وبسایت شما مؤثر است. وقتی محتوای شما جستجو می شود، توضیحات در زیر عنوان محتوا نمایش داده می شود. یکی از متا تگ‌هایی که توسط گوگل مورد بررسی قرار می گیرد، متا تگ‌های توضیحات می‌باشد.

اهمیت این موضوع برای مقالات کمتر از ۵۰۰ کلمه بیشتر است اما در سایر مقالات گوگل متوجه شده و به نوعی آن را تولید می کند؛ پس می توان در این مقالات آن را ننوشت.

۱۶- استفاده درست از کلمات کلیدی

یکی از عواملی که تاثیر بسزایی در خراب نمودن رتبه ی وبسایت شما دارد، کلمات کلیدی است. متاسفانه بیشتر افرادی که در این زمینه فعالیت دارند بر این باورند که هرچه تعداد کلمات کلیدی بیشتر باشد، شانس نمایش محتوای آنان نیز بیشتر است. بطور استاندارد، متوسط کلمات کلیدی، ۳-۲ درصد کل کلمات آن مقاله می باشد.

۱۷- ایجاد لینک های داخلی بین صفحات

بعد گذشت مدتی صفحه ای که ایجاد شده، توسط گوگل ایندکس می شود. چنانچه این صفحه مجددا خوانده نشود، رتبه ی وبسایتتان در این صفحه از بین خواهد رفت. در نتیجه شما باید در محتواهای جدیدی که تولید می کنید، بطور هوشمندانه به مقالات قبلی لینک داده تا مجددا این مقالات به گوگل نشان داده شود.

۱۸- معرفی منابع و لینک به آنها

در صورتی که مقالات خود را از روی سایر وبسایت ها کپی کرده اید، بهتر است با ذکر منبع اطمینان و اعتبار خود را به مخاطبان نشان دهید. همچنین در این صورت توسط گوگل جریمه نخواهید شد.

۱۹- بکار بردن شکل و زیرعنوان

نوشتن یک متن طولانی به تنهایی جذابیتی برای مخاطب نداشته و حتی باعث می شود که مقاله اصلا خوانده نشود. بهتر است برای کوتاه کردن متن از زیر عنوان و یا شکل استفاده کنید.

۲۰- نمایش درست محتوا در گوشی مبایل

با توجه به اینکه امروزه بهترین و دردسترس ترین ابزار برای جستجو گوشی مبایل است، توجه به نکاتی از جمله نمایش درست محتوا و اندازه فونت الزامی است.

۲۱- معرفی کردن خود

مخاطبی که اولین بار است مقالات شما را می‌خواند، می خواهد بداند شما چه کسی هستید؟ پس بهتر است بخشی از محتوا را به خود اختصاص دهید. یکی از کارهایی که می توانید برای معرفی خود به دیگران استفاده کنید این است که در محتوای تولیدی، برای آوردن یک مثال، از خودتان استفاده کنید.

۲۲- بخش بندی مقالات مرتبط

یکی از مواردی که در تولید محتوا باید به آن توجه نمود، بخش بندی مقالات ایجاد شده است. بدین ترتیب هم مخاطب می تواند به راحتی به مقالات مورد علاقه خود دسترسی پیدا کند و هم لینک دهی داخلی راحت‌تر است.

مطالب مشابه

1 دیدگاه

ارسال دیدگاه